تعمیر ای سی یو ECU فورد موندئو

تعمیر ای سی یو ECU فورد موندئو

تعمیر ای سی یو ECU فورد موندئو – تعمیر تخصصی ECU انواع خودرو های سبک و سنگین در کلینیک تخصصی دیجی برد انجام می پذیرد.

ECU و نقش آن در خودرو

ECU به عنوان یک  واحد کنترل الکترونیکی در خودرو های امروزی شناخته می شود که وظیفه کنترل عملکرد موتور را بر عهده دارد. برخی از وسایل نقلیه بیش از ۱۰۰ نوع ECU دارند که عملکرد موتور ، فرمان برقی ، شیشه ها ، تهویه مطبوع ، قفل درب ها و … را شامل می شود.

هر ECU معمولاً شامل یک تراشه اختصاصی است که نرم افزار یا سیستم عامل خود را اجرا می کند و برای کار کردن به برق و اتصالات داده نیاز دارد در وسایل نقلیه مجهز به چندین ECU ، ماژول کنترل موتور ECM با سنسور های خود میزان سوخت و زمان جرقه زنی لازم را برای به دست آوردن حداکثر قدرت و صرفه جویی در موتور تضمین می کند. ماژول کنترل ترمز BCM که در خودروهای دارای ABS استفاده می‌ شود،  تعیین می‌ کند که چه زمانی باید ترمز را آغاز کرد و ترمز را رها کرد تا مطمئن شود چرخ‌ ها قفل نمی‌ شوند.

وظیفه اصلی ECU ، تعیین مقدار مناسب سوخت با بهترین زمان‌ بندی جرقه برای دستیابی به عملکرد بهینه موتور می باشد.

روشن شدن چراغ چک موتور ، کمبود نیروی لازم در هنگام شتاب گیری ، مشکلات استارت و تولید دود شفاف از عوامل نشان دهنده نقص فنی در ECU است که برای رفع این موارد بهتر است که توسط متخصص بررسی های نهایی صورت پذیرد.

تاثیر دما در عملکرد ECU

دما نقش مهمی در محاسبات مورد استفاده ECU برای تعیین سوخت علاوه بر تقاضای راننده دارد. از آنجایی که بنزین به صورت مایع است بنابراین قبل از سوختن باید تبخیر شود. کنترل این امر در موتور های داغ ساده است، اما در موتور ها ی سرد، مایع احتمال تبخیر کمتری دارد، بنابراین باید سوخت بیشتری تزریق شود تا نسبت مخلوط در محدوده ایده آل برای احتراق حفظ شود

بررسی اجمالی خودرو فورد موندئو

خودرو فورد موندئو Ford Mondeo ، توسط شرکت خودرو سازی آمریکایی فورد در سال ۲۰۰۸ تولید و به بازار عرضه شد . این خودرو  ظاهری شیک و مدرن، خطوط آیرودینامیک و جلو پنجره جسورانه ای دارد .

Mondeo ، یک فضای داخلی راحتی را برای راننده و سرنشینان ارائه می دهد و فناوری های هوشمندی نظیر : قفل مرکزی ، تهویه مطبوع ، هندلینگ دقیق ، سواری راحت و … را ارائه می دهد. این خودرو حداکثر قدرت ۱۴۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر و مصرف سوختی معادل ۷.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر دارد.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *